С Рождеством

Господа нашего Иисуса Христа!

Молитва на день Рождества Христова.

Дорогие братья и сестры!

Поздравляю вас с Рождеством Христовым и предлагаю вашему вниманию Царскую молитву, взятую из благодарственного  молебна ко Господу Богу, певаемого в день Рождества, еже по плоти, Спасителя нашего Иисуса Христа, и воспоминания избавления Церкве и Державы Российския от нашествия галлов, и с ними двадесяти язык.

Еще в XIX веке Святитель Филарет Московский составил это молебеное пение в честь победы над Наполеоном и включил в него данную молитву. Она четко передаёт нам уникальные богословские смыслы, которых сейчас нам так не достает в современных молитвословах.

В ней, например, проводится очень важная богословская мысль, что Господь дарует победу на всякого врага и супостата только Помазаннику Своему –  Самодержцу Всероссийскому. Победа же Русского народа под руководством Святого Благоверного Императора Александра Первого над галлами (французами) и с ними двадесяти язык есть прообраз победы Русского Богоносного Народа под предводительством Царя-победителя над всеми врагами Божьими накануне Второго Пришествия Христова.


Тут надо еще добавить, что  в начале 19 века высшее общество стало увлекаться якобинством. Многие тогда заразились революционным духом, а детей стали воспитывать преимущественно на французском языке. Увы, эта “оранжевая” духовная болезнь терзала многие просвещенные умы той славной поры.

Бог прогневался за такое массовое отступление от Истины и наслал  Бонапарта, как наказание. С ним пришли не только французы, но и  другие европейские народы, мечтающие о легкой наживе. Но, Вседержитель, вразумляя нас через врагов, смилостивился, когда увидел покаяние в великом множестве русских сердец, жажду подвига и великую решимость сплотиться и встать на защиту Веры, Царя и Отечества.

В этой замечательной молитве так об этом благовествуется:

“Призрел бо еси на скорбь нашу, и на потребление Царствующаго града, в немже от лет древних призвася Имя Твое, и на моления наша, яже не на наша правды уповающе повергохом пред Тобою, но на щедроты Твоя многия, Господи: и дал еси нам хребет нечестивых сопостатов, Благочестивейшаго же Царя нашего Александра Павловича венчал еси оружием благоволения Твоего, да от лица Христа Твоего исчезающе исчезнут яко дым врази Твои, любящии же Тебе возсияют, яко Восток Солнца в Силе Своей”.

Здесь обнаруживается еще один богословский смысл, благодаря которому мы, братья и сестры, узнаем, что Государь Император Александр Павлович является еще и Христом земным. А значит, Он есть Живая Икона Господа нашего и Спасителя Иисуса Христа. Потому-то, через Царя Господь управляет, помогает нам через Отца народа.

Есть в данной Царской молитве и такие слова:

“Утверди Благословение Твое и на Благочестивейшем, Самодержавнейшем, Великом Государе нашем, ИМПЕРАТОРЕ Николае Александровиче всея России, и Дух Твой Благий да почиет на Нем выну”.

Слово “выну” мы  переводим “всегда”. То есть мы молились о том, чтобы Дух Божий Благий всегда почивал на нашем Государе Императоре, которого нам пошлет Господь для спасения России. Сейчас в это можно лишь только верить, молясь, чтобы смилостивился Отец Небесный над Российской Державой, как Он смилостивился тогда о Русском народе  в 1812-1813 годах. Ведь именно через Богопомазанника благословит нас Господь и простит нам отступление 1917 года.

Тут еще следует дополнить, что после слова “Императора” шло Имя и Отчество Российского Государя “Николая Александровича”. В настоящее время, мы не ставим Имя и Отчество Царя Батюшки при Богослужении, так как пока не знаем Их. Но, вполне допустимо либо пропустить Их совсем, либо сделать такую временную вставку [Его же Имя, Господи, Ты веси], предохраняющую нас, в наше непростое смутное время, от разных самозванцев, смущающих умы.

Пусть же эта Рождественская Царская молитва принесёт нам радость Рождества Христова и спасительные богословские смыслы, помогающие нам лучше понять наше родное Православие – нашу Святую Православную Веру! Христос рождается! С нами Бог!

Молитва из молебствия на День Рождества Христова.

Боже Великий и Непостижимый, Отче Безначальный, Собезначальный Сыне, и Душе Соприсносущный, осуществуяй не сущая, спасаяй погибающыя, животворяй мертвыя, творяй по Воли Твоей в Силе Небесней и в селении земнем, и дивным Твоим Промыслом управляяй всяческая! Приклони ухо Твое с высоты Святыя Твоея, и приими от нас смиренных и недостойных рабов Твоих, имже велие Твое от бед и всегубительства Спасение явил еси, серцем и усты возносимая Тебе благодарственная сия моления, исповедания и славословия. Яко не по беззаконием нашым сотворил еси нам, Господи,ниже по грехом нашим воздал еси нам. Ты глаголал еси древле сыновом Израилевым, яко, аще не послушают гласа Твоего хранити и творити вся заповеди Твоя, наведеши на них язык безстуден лицем, иже сокрушит их во градех их, дондеже разорятся стены их: и мы ведехом, яко прииде глагол страшный сей на ня и на отцы наша: обаче, прещения Твоего не убоявшеся, и о милосердии Твоем вознерадивше, оставихом путь правды Твоея и ходихом в волях сердец наших, и не искусихом имети в разуме и сердце Тебе Бога разумов и сердец: еще же и отеческая предания ни во чтоже вменивше, прогневахом Тя о чуждих. Ихже ради, якоже древле сынов Израилевых, тако и нас объят лютое обстояние, и о их же ревновахом наставлениих, сих врагов имеяхом буиих и зверонравных. Но Ты, Господи Боже щедрый, и милостивый, долготерпеливый, и многомилостивый, и истинный, и правду храняй, и творяй милость в тысящи, отъемляй беззакония, и неправды, и грехи, на время мало оставль нас, милостию велиею помиловал еси, и посетив жезлом неправды наша, якоже щедрит отец сыны, тако ущедрил еси нас. Призрел бо еси на скорбь нашу, и на потребление царствующаго града, в немже от лет древних призвася Имя Твое, и на моления наша, яже не на наша правды уповающе повергохом пред Тобою, но на щедроты Твоя многия, Господи: и дал еси нам хребет нечестивых сопостатов, Благочестивейшаго же Царя нашего Александра Павловича венчал еси оружием благоволения Твоего, да от лица Христа Твоего исчезающе исчезнут яко дым врази Твои, любящии же Тебе возсияют, яко Восток Солнца в Силе Своей. Видехом, Господи, видехом, и вси языцы видеша в нас, яко Ты еси Бог, и несть разве Тебе: Ты убиеши и жити сотвориши, поразиши и исцелиши, и несть, иже изьмет от Руку Твоею. Темже утвердися сердце наше во Господе нашем, вознесеся рог наш в Бозе нашем, возвеселихомся о Спасении Твоем. Благодарим Тя, Господи, яко наказуя наказал еси ны вмале, да не смерти во веки предаси нас. Даждь нам, Господи, память сего славнаго Твоего посещения тверду и непрестанну имети в себе, яко да в Тебе утверждени сыновним страхом и верою и любовию, и Твоею крепостию ограждени, всегда, якоже днесь, поем и славословим Имя Святое Твое. Утверди Благословение Твое и на Благочестивейшем, Самодержавнейшем, Великом Государе нашем, ИМПЕРАТОРЕ [Его же имя,Господи,Ты веси] всея России, и Дух Твой Благий да почиет на Нем выну. Подаждь во благочестивой Державе Его пастырем святыню, правителем суд и правду, народу мир и тишину, законам силу и Вере преспеяние. О Премилосердый Господи! Пробави милость Твою ведущым Тя: но и не ищущым Тебе явлен буди: еще и врагов наших сердца к Тебе обрати: и всем языком и племеном во Единем Истиннем Христе Твоем познан буди. Да от восток солнца до запад, всеми убо языки, единем же сердцем, вси языцы восклицают Тебе гласом радования.

Возглашение:

Слава Тебе Богу, Спасителю всех, во веки веков. [1]

 

Источник:

[1] Молитвы Господу Богу, Пресвятей Богородице и Святым угодником Божиим,
чтомыя на молебнех и иных последованиих, Петроград, Синодальная типография,1915 г.,листы 3-й и 4-ый.